فرشته کوچولوفرشته کوچولو، تا این لحظه: 12 سال و 3 ماه و 27 روز سن داره

فرشته کوچولوی زندگی ما

هفته پانزدهم زندگی فسقلی

1390/4/21 10:39
نویسنده : مامان فسقلی
595 بازدید
اشتراک گذاری

سلام فسقلی جون، امروز هفته چهاردهمت تموم میشه و وارد هفته پونزدهم میشی

 

کودک شما چگونه تغییر می کند؟
اكنون طول بدن كودك شما از فرق سر تا پا حدود 10 سانتی متر، و وزن او در حدود 80 گرم است. كودك شما اكنون عملیات دم و بازدم را با مایع آمنیوتیك (به جای هوا) انجام می دهد كه به رشد كیسه های هوا در ریه های او كمك می كند. اكنون اندازه پاهای او بزرگتر از دستهای او شده است، و می تواند همه مفصلها و اعضایش را حركت دهد. این بدان معنی است كه دستهای او بهتر كار می كنند. غده های عرقی به تدریج ظاهر می شوند و با اینكه پلك چشمهای او بسته است، چشمانش می توانند نور را احساس كنند. اگر شما یك نور شدید را به طرف شكم خود بتابانید، احتمالا كودك شما روی خود را از نور برمی گرداند. در اطراف كودك شما چیز زیادی وجود ندارد كه او بتواند مزه آن را امتحان كند، اما اندام چشایی او در حال ظاهر شدن است. اگر در این زمان سونوگرافی انجام دهید شاید و فقط ممكن است از جنیست كودك خود آگاه شوید! با این حال اگر این آزمایش هم نتوانست جنسیت كودك شما را تعیین كند ناراحت نشوید. تعیین جنسیت به عواملی از قبیل میزان شفافیت تصویر و وضعیت كودك در زمان انجام سونوگرافی بستگی دارد. كودك شما ممكن است به حالت حلقه زده قرار گرفته یا چرخیده باشد تا شما را سر كار بگذارد!                                                                                                                                    

 قربونت برم 80 گرمیقلب

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (12)

مامان زينب
21 تیر 90 16:14
يادمه زينب من تا دقيقا 15 هفته كه بود رفتم سونو همه چيزشم نرمال بود تاريخ زايمان گفت 7 هشت 88 . ولي زيب يك ماه ونيم زودتر اومد...

زینب جون واسه دیدن مامان و باباش عجله داشته

مامان ابوالفضل
22 تیر 90 12:03
15 هفتگیت مبارک گوگولی فسقلی

مرسی مامان ابوالفضل جون

زهراگلی
22 تیر 90 13:38
آقا بی زحمت 50 گرم فسقلی لطف کنید )





ديبا
22 تیر 90 19:21
سلام خوردم زمين شروع كردم به لك بيني رفتم دكتر گفت نيني مرده 2 روز بستري شدممممممم خيلي سخت بووووووود خيلييييييييييييييييي

ببخشيد علت سقط تو چي بود عزيزم

سلام دیبا جون، بخدا خیلی ناراحت شدم، میام وبلاگت جوابتو میدم

مامان اويسا
23 تیر 90 13:15
عزيزم الان به راحتي ميشه جنسيت نينيتو تشخيص داد......من تو هفته 13 جنسيت اويسا رو فهميدم......ايشالا سالم باشه اينچيزا مهم نيست

من دو هفته دیگه نوبت سونو دارم، گذاشتم همون موقع بهم بگن (البته اگه بتونم طاقت بیارم)

مامان فرشته
23 تیر 90 20:58
سلام عزیز دلم خوبی ؟
مبارک باشه
ان شاا... به سلامتی زایمان کنی دوستم


مرسییییی مامان فرشته جون

مامان فرشته
24 تیر 90 14:50
منم لینکت کردم گلمممممممممم
بوسسسسسسس

ممنون عزیزممممم

مامان فرشته
24 تیر 90 14:51




مامان نفس خانم
24 تیر 90 20:11
سلااااااااااااااام انشاله جشن به دنیا اومدن فسقلی رو بگیریید .....خیلی خیلی خوبه نی نی زندگی رو متحول و شیرین تر میکنه سلامت باشه همیشهههههههههههههههههههه

مرسییییییی
ما که بیصبرانه منتظر اومدنشیم

مریم
25 تیر 90 23:31
سلام عزیزم خوبی؟
من تهران نیستم شمالم و اینجا یه دکتر فوق العاده معروف و متبحر هست که البته تو شهر ما نیست ولی پیش اون میرم.

سلام عزیزم، خوبم مرسی
ممنون که جوابمو دادی

ديبا
27 تیر 90 20:12
خدا بيامرزه پدرتونوهرچي خدا بخواد همون ميشه

ممنونم دیبا جون
دانيال
28 تیر 90 13:21
سلام خاله جوني
سلام ماماني آينده

به من راي ميديد ؟ كدم 67 هست
اگر كه اجازه بديد لينكتون مي كنم
با احترام
دن دني

حتما دن دنی خان. من که شما رو قبلا لینک کردم. خوشحال میشم شما هم ما رو لینک کنید